Responzivní web: proč ho všichni řeší? Obstojí vaše stránky?

14.12.2019

Responzivní web je takový, který dokáže rozpoznat šířku displeje zařízení, ze kterého se na něj právě díváte. Zkrátka bude vědět, jestli držíte v ruce tablet, telefon, nebo sedíte před počítačem či televizí. A podle toho vám zobrazí takovou verzi webových stránek, která bude nejen hezky vypadat, ale bude se i dobře číst a po všech stránkách bude přehledná a funkční.

Posuďte, jaký to může být rozdíl.

Zde dva příklady responzivního a neresponzivního webu při zobrazení v mobilu:

Responzivitu se nevyplatí podceňovat. Od konce roku 2016 jsme totiž prošli zásadním milníkem. Od listopadu tohoto roku totiž převážilo vyhledávání přes telefony nad vyhledáváním z počítačů.

Od té doby je to standardní situace a nezdá se, že by se měla v blízké budoucnosti měnit. Lidé zkrátka čím dál víc využívají výhod telefonů a počítače zůstávají na druhé koleji.

Další důvody, proč je responzivní web dnes už nutností?

  • Responzivní stránky se zobrazují výše ve výsledcích vyhledávání. Google i Seznam responzivitu sledují. Můžete investovat tučné částky do SEO, ale pokud nebude web optimalizovaný, bude vám to vždy kazit.
  • Neresponzivní weby jsou v lepším případě špatně použitelné. Jindy nejsou použitelné vůbec. Uživatel musí přibližovat text, hledat tlačítka a nejspíš ho tak otrávíte, že rychle uteče.
  • To platí především pro e-shopy. Jednoduchost nákupního procesu je základ. Na neresponzivním webu může být zadání objednávky tak náročné, že ji dotáhnou do konce jen ti nejodhodlanější.
  • Špatně zobrazené stránky na mobilu navíc nevzbuzují důvěru. Dnes už je standard, že seriózní firmy mají funkční a pěkný web. Špatně zobrazené stránky ukazují, že vám něco chybí.

Responzivní web není jen nutností, je i vaší příležitostí. Možná právě vaše konkurence ještě nejde s dobou a má starý a nepřizpůsobený web. Až z jejich stránek budou utíkat netrpěliví lidé moderní doby, můžete to být právě vy, u koho najdou to, co hledají.

Otestujte responzivitu svého webu

Některé weby vypadají poměrně smysluplně i bez optimalizace, s jinými je to horší. Jak jsou na tom právě vaše stránky můžete zjistit s pomocí různých nástrojů.

Doporučujeme jednoduchý nástroj MobileTest, se kterým se rychle podíváte na mobilní verzi vašeho webu.

  1. Klikněte na odkaz → MobileTest
  2. Zadejte url adresu vašeho webu (např. www.mujweb.cz) a potvrďte tlačítkem Go.
  3. Během několika sekund se zobrazí náhled vašeho webu na mobilu.
  4. Teď je čas ho důkladně prostudovat. Ptejte se: je text všude dobře čitelný? Jsou informace správně poskládány? Nevznikají někde zbytečně velké, nebo moc malé mezery?

Nedopadlo to podle vašich představ a vy se ptáte, jak udělat responzivní web? Bohužel neexistuje žádné kouzelné tlačítko, které by vše hned vyřešilo. Responzivita se řeší přímo v kódu stránek, je třeba ji naprogramovat.

Responzivita spolu s rychlostí webu jsou pro nás zásadním kritériem při tvorbě všech webů. Rádi pomůžeme i vám a vytvoříme pro vás web, který bude nejen dobře vypadat na všech zařízeních, ale bude i reprezentativní a účinný.

Existují 3 hlavní důvody, proč nás klienti doporučují:

Pěkné grafické zpracování
Často slýcháme, že se grafika povedla nad míru očekávání.
Osobní přístup
Klienti oceňují, že umíme vyjít vstříc, diskutovat o projektu a jsme ochotní poradit.
Aktivní komunikace
Za naši flexibilitu nás klienti chválí. Odpovídáme do 24 h. Požadavky řešíme rychle.
© 2021 Brýtro.cz - GDPR
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram